رواية غرام الصقر الفصل الخامس
صقر خرج من غرفة غرام
أشرقت : أنا هدخل اطمن عليها
وفعلاً أشرقت لبسة الملابس المعقمة ودخلت
أشرقت انهارت من البكاء على غرام الكانت شبه الميت وهي نيم علي السرير والأجهزة حوليها لأن غرام ديما بتضحك وتهزر وعلي طول روحها مريح وأول مره أشرقت تشوفها بلحالة ديه أشرقت أعدت جانبيها علي الكرسي ومسكت ايديها
أشرقت ببكاء : اوعي تسبيني لوحدي يا غرام أنا مش هقدر اعيش من غيرك لحظ وحده يلي قومي علشان نروح نصحي روح يلي ياغرام مش هنروح عند طنط نرمين مش هنروح عند رورو مش هنروح نديقها ونعد نهزر معها مش هنعد نتخانق مع ملاك وهي تقولك انتي بتحبي
اصحابك اكتر مبتحبيني وانا وروح نعود نغظها امومي بأ يا غرام أنا مش هقدر اعيش من غيرك انتي وروح حياتي من غيركم ملهاش معن انتي وروح المدين لحياتي معناه انتو المصبرني على الوحدة أنا مش عارفه لو انتوا مكنتوش موجودين لم ماما اتوفت أنا كنت هعيش ازاي انتو المصبرني على الحياة تيجوا انتو دلوقتي وتسبوني لوحدي في الحظ ديه أشرقت انهارت اكتر في البكاء ومسكت أيد غرام وعمال تعيط واكنها بتترجها علشان تصح
وبعدها قربت علي غرام وبستها في جبينها وطلعت بره
أشرقت : أنا هروح اشوف روح عملت ايه وانت خلي بالك من غرام
عند روح روح كانت في غرفة العمليات في نفس الدور الغرام موجوده فيه بس في غرفة فصل بينهم
كان الكل عند روح أعدين عملين يعيطوا وأسد واقف قدام الغرفه و دموعو عماله تنزل من غير صوت
أشرقت عند رواح أدام غرفه العمليات وقفت وبصت علي أسد
أشرقت : متخفش يا أسد أنشأ الله روح هتطلع بسلامة وهتبأ كويسه بس انت أمسك نفسك بس حتى علشان ممتك
أسد : مش قادر كل لم أفتكر الحصل وافتكر وهي وقع على الأرض وسيحا في دمها وان كل ده حصل ادامي وانا معرفتش احميها وإن كل ده حصل بسببي لو هي …… وفي الحظ ديه دموعو نزلت .. لو هي مكنتشي طلعت ورايا علشان توقفني مكنشي حصل كل ده وكان زمنها دلوقتي في البيت بتضحك وفرحانه
أشرقت بدموع : متحطش اللوم على نفسك ده نصيبها وقدرها لو كان بيك أو من غيرك كان برضو هو ده الهيحصل انت ملكشي زنب بس انت في إيدك حاجه تعملها
أسد : إيه هي
أشرقت : انك تدعلها هي دلوقتي محتاجه الدعاء
فجأة وهم بيتكلموا خرج الدكتور
أسد بلهفة وكل جيه جري اول مشافو الدكتور خرج
أسد بلهفة : ملها يا دكتور هي كويسه صح
الدكتور بحزن : أنا مش هخبي عليكم بس حلتها خطر وإحنا عملا كل النقدر عليه هي عندها شرخ في الجمجمة وفقدت دم كتير بسبب النزيف بس الحمدلله إحنا ادرن نوقف النزيف بس ادعولها
الخبر وقع على الكل زي الصاعقه
وأسماء غمي عليها بعد مسمعت الخبر وأشرقت مستحملتش ووقعت علي الارض وفضلت تعيط وأسد واقف مكانه مبيتحركش من الصدمه
****************
عند غرفة غرام لس فقده الوعي وصقر واقف ومش عارف يتصرف بس كل الهوا عرفوا إنو قلقان وهيتجنن عليها
صقر بتفكير : مالك يا صقر حتت بيت زي ديه تعمل فيك كده إزاي دنت وعت نفسك انك عمرك مهتفتح قلبك لحد اوع يا صقر اوع تحبها الحب مبيجيش من وراه غير الوجع وانت جربت مره ومش هتقرر تاني وأعرف انك قفلت قلبك علشان تحمي الناس البتحبهم
وفي الحظ ديه موبايلو رن وقاطع تفكيرو
صقر بجمود : الو في حاجه
الشخص : أنا عاوز اقبلك حالا
صقر : دلوقتي مش هعرف لم افض هكلمك
الشخص : طبعا ازاي هتفض منت اكيد معها
صقر : أنا عرفت انت عوزني ليه وانا مش هغير قراري
الشخص بجمود : لزمن نتقابل يا صقر
صقر : حا
رواية زواج لم يكن في الحسبان الفصل الاول
ضر بس مش دلوقتي أنا لم افض هكلمك
وقفل الموبايل وتنهد وبص لغرام
أشرقت في الحظ ديه جت ودخلت لغرام وهي مش قادره تسند نفسها وبتمشي بلعفيا
أشرقت ببكاء : اصحي يا غرام أنا محتجاكي جنبي اوي وبدأ صوتها يعلا وبكاءها يزيد غرام لزمن تصحي روح هتروح مننا لو مصحتيش انتي الوحيده الروح بتحبك وبتسنع كلامك هي هتسمع كلامك بس انتي اصحي بس غراااااااام روح هتموت روح هتموت يا غرام روح هتموت اه ااااااه
صقر دخل شفها ومسكها وبيحاول يطلعها بره وفي الحظ ديه الأجهزة بدأت تصفر والدكتور جيه و صقر أخد أشرقت وطلع بره الغرفه
أشرقت بتفتكر الحصل وليه لزمان غرام تفوق
***** فلاااااااش*****
عند روح بدأت الأجواء تتلغبط تاني وفجأة روح حلتها عمال تسوق اكتر من الاول ودكتور دخلها
بعد وقت الدكتور خرج
أسد : هو ايه الحصل يا دكتور
الدكتور : هي مش قبل الحياة ورفض تعيش وقلبها وقف وقطعت النفس بس الحمدلله إحنا عملنلها صدمة كهربائية والحمدلله الوضع استقر تاني بس لزمن حد يكلمها ويخليها تتمسك بالحياة حد تكون هي بتصق فيه وبتحبوا بس حد واحد بس هو اليخش
أشرقت ببكاء : أنا عرفت مين الهيخلي روح تصح
أسد : مين
أشرقت بحزن : غرام
أسد بحزن : طب وهي فين غرام
أشرقت : غرام مغمي عليها
بس انا هروح لها وانشاء الله هتفوق و هجيبه معيا
**** بااااااااااااااك*****
أشرقت ببكاء: يالي يا غرام أنا محتجاكي اوي انتي لزمن تفوقي علشان روح وعلشاني أنا هموت منغركوا
الدكتور في الحظ ديه خرج
أشرقت و صقر: خير يا دكتور غرام كويسه
الدكتور: ………………